♥ R.I.P Molly ♥

Idag var dagen du tog ditt sista andetag, jag saknar dig väldigt mycket fast jag nu även har en egen häst så är det RIKTIGT SVÅRT att slita tankarna från dig...
 
 
..För det är dig som är det enda jag tänker på..
 
Egentligen hade jag inte tänkt skriva någon text om detta då jag knappast orkat tänkta tanken på att du skulle försvinna utan att bli himlans ledsen.. Men nu gör jag det endå för DIN skull ♥
 
Första gången jag såg dig var i slutet av April 2010 då jag var påväg hem från en cykeltur till Transås med Erika och Matilda. Allting gick så fort; Jag såg några hästar, fick klappa dom och PANG så fick jag helt plötsligt bli skötare till denna lilla shettis som jag än sålänge inte visste namnet på. Jag gick och funderade på vad du kunde heta då min chansning var Bella vilket inte riktigt var rätt ;)
Det har gått mer än 2 år sen denna dag och ja, det kanske inte är så mkt men jag har lärt mig HIMLANS MKT tillsammans med denna lilla shettis på 2år.
 
Molly var den första häst som jag verklig kämpat med. Jag var van vid ridskolehästar som gick snällt bredvid utan nafsningar m.m. Med dig blev det en HELT ANNAN NIVÅ! 
 
 
Jag lyckades till slut efter ungefär ett år att få bestyr på dig då mina 2 kompisar slutat. Du kanske inte är den lättaste hästen att tampas med till en början. Men när man väl lärt känna dig är du den underbaraste hästen som finns, ett ord -PERFEKT-!
 
Vissa tycker det är konstigt att jag kan älska en häst så HIMLANS MYCKET då jag bara arbetar henne på marken, DET blir jag FÖRBANNAD på! 
Att jag inte ridit henne spelar väl ingen roll för den kärlek jag hade för henne har jag aldrig haft för någon häst förut. Det var Molly och jag.. fast hon kanske inte fattade det ;) 
 
Igår stog jag hos dig i 1h och sa farväl, fast jag skulle själv velat stå där med dig hela natten om jag kunnat. Massor med tårar kom och  jag GRÄT SÖNDER,det hemska är att jag får skuldkänslor då det känns som att jag inte sa ett ordentligt förlåt.. 
 
↑ Denna bild är en favvo då båda av oss är i luften :)
 
Jag har många fina minnen av dig som jag hela tiden försöker tänka på fast då dyker det bara upp minnen av gånger jag råkat rycka dig i munnen för hårt och andra saker som jag ångrar till 1000. 
 
Hoppas du fick en bra sista dag och får  många fler uppe i hilmen ♥
 
 
Det går inte att beskriva mina känslor för dig med ord men vill bara att du ska veta hur mycket jag ÄLSAR DIG!
 
 ♥ MOLLY 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Men Vilma! Nu får du ju nästan mig att börja gråta också! Jag fick ju bara träffa Molly en endaste gång, och tillomed då tyckte jag om henne. Men vem som helst kunde ju se hur mycket du älskar och avgudar henne. Och hon tycker om dig, det är ett som är säkert. Du har INGET att säga förlåt för, du har ju gjort Mollys två sista år underbara! Jag lovar att hon fattar det också. Hon är ju en häst för guds skull! Och alla vet ju att hästar är supermegaSmarta, right? Det är dem va?? Bra.
Molly kommer att titta ner på oss från himlen. Hon kommer att titta på Adam och Mona och hon kommer att titta på Sara. Och på Solvej och kanske till och med på mig? (För om hästar verkligen är så supermegasmarta som vi tror så kommer hon kanske till och med ihåg mig, den flängande bruden som inte ville dela med sig av sitt fika när hon och Adam var framme, och som hon kunde köra så mycket som helst med) Men allra mest Vilma, så kommer hon att titta ner på dig. För hon älskade dig. Ni hade roligt ihop, och du kommer att sakna henne. Hon kommer att sakna dig med.

Svar: Aw, tack Vickan. That maked my day ♥
Vilmaa <3

2012-09-21 @ 08:11:31
URL: http://thousandpieces.blogg.se
Postat av: Mois!❤

Men vilma! Jag sitter här och gråter! Jag kommer ihåg den gången du ringde mig och sa, moa Moa! Jag har hittat en shettis som vi kan bli skötare på!!! Då skrek jag JAAAAA!!!! För några veckor senare när vi gick i skolan så satt vi två i nätet i skola. Och du säger "Moa jag önskar att vi kan hitta en sköthäst någon gång"! Och PANG! Så var vi skötare på en underbar sööt häst!
Sen så en dag så skulle du jag och Erika gå ut och gå med Molly och Kitty! Ja den promenaden var inte så lyckad?! Jag blev biten och du fick lite panik och skrek..? Haha ja men jag vill bara säga att du älskar Molly och Molly älskar dig! Puss!
Vilma, det jag vill komma till är att Molly älskar dig och hon kommer alltid titta på dig varge dag när du har det svårt! <3 <3 :**

2012-09-23 @ 19:16:34
URL: http://Moamois.blogg.se
Postat av: Martina

:( Inte förns idag (tis. 25) fick jag reda på detta sogliga. Mina tankar finns hos dig. Molly har det bra. Om nu du poff pang så snabbt blev hennes skötare måste hennes sista 2 år varit hyper om inte mer. Jag beklagar verkligen sorgen. Försök hålla dig uppe jag vet att det kan vara svårt men tillvaron blir alltid bättre på den positiva sidan. Va med Mona så mkt du kan! Kanske Mona kan trösta dig? Hon är oxå en häst och tänker som Molly för båda är ju hästar,right. <3 <3 (^_^)

2012-09-25 @ 11:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0