Första avramlingen på Mona -avcheckad-

Hej! Sitter här med mitt engelskapapper och datan, säger bara det: Data + läxor = NOT a good combination ;) 
 
Men,men idag red jag ut med Agnes vilket jag brukar göra på tisdagar.
Adam som tappat sin ena framsko skulle ta det lite lugnare än vanligt och inte racea till 100%. Så vi red en liten mysig väg i genom skogen, så hästarna fick klampa lite. Lite trav, lite galopp och lite försök-att-gå-i-form för min och Monas del.. 
 
Sen blev det oxå en liten surprise då jag skulle hjälpa Agnes när Adam "frusit fast" och vägrade gå. Då sträckte jag mig ner för att nå den lille plutten och Mona, av något skäl, sprang iväg några steg åt sidan vilket led till att jag ramlade av. Att Mona sprang iväg några steg kan bero på att hon tyckte det var lite äckligt med mig hängades vid sidan eller så sprang hon iväg lite för att Agnes smackade åt Adam just då. I vilket fall så råkade hon även trampa lite på mitt ben vilket inte gjorde SÅ ont men aah, jag har ett blåmärke nu. 
 
Det var inte slut på det dramatiska ÄN. När jag ställt mig upp ser jag att tyglarna råkat fastna i bakvalvet på sadeln och Mona börjar backa och får lite panik av att bli så ryckt i munnen och att sitta fast. När jag ska försöka att snabbt ta loss den så börjar hon göra små mini-stegringar och jag går åt sidan, när hon till slut står still får jag loss tyglarna och NU är det över med det dramatiska ;)
 
För er som lyckats läsa hela denna text: GOOD JOB!
 
 
Fotograf: Erika 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0